У рубриці «Ділова етика» The Village Україна намагається розв’язувати суперечливі питання, які виникають у робочому процесі.

Ситуація: ви непогано скупилися перед святами: знайшли подарунки і батькам, і друзям, і собі. Як приємний бонус хочеться ще й знижку отримати, але соромно попросити її в продавця. З’ясовуємо, як коректно домовитися про знижку в магазинах.

Наті Авдєєва

продюсерка The Village Україна


Я почала домовлятися про знижки зовсім недавно, коли ми вдома робили ремонт. Багато друзів розповідало, що можна підходити до консультантів будівельних магазинів і запитувати їх про знижку. Коли у тебе ремонт і чимало витрат, вдається відсунути сором на другий план і стає легше про неї питати. Тоді я зрозуміла, що консультанти зазвичай дуже відкриті й мінімальних 5-15% від ціни готові скинути. Тому я почала запитувати про знижку в дизайнерів і знайомих брендів. Але це не стосується масмаркету: дивно було б прийти у Levis або Zara і просити там знижку. В Inditex працівникові дають знижку на рік на конкретну суму, тому ніхто з продавців не ділитиметься нею з клієнтом. Але є бренди, у яких продавці мають стабільну знижку, тому вони інколи можуть піти назустріч клієнтові. Наприклад, продавець-консультант має −20% на речі бренду і може зменшити ціну для покупця на 15%, а 5% забрати собі. Я з таким не стикалася, але знаю, що це працює в окремих магазинах.

Лайфхак

Найкраще домовлятися за знижки з дизайнерами чи знайомими брендами

Я стараюся максимально коректно питати про знижки. Наприклад, якщо річ мені дуже сподобалася і вона реально задорога для мене, я можу написати в Instagram бренду і поцікавитися, чи діють у них знижки. Тоді вже вони або пропонують, що можуть, або відмовляють. Не рекомендую просити знижки, якщо річ і так недорога. Ви зекономите кілька сотень гривень, але це буде недоречно. Також неправильно просити знижку в молодих брендів, які лише розвиваються, адже їм і так складно на перших етапах.

Лайфхак

Не варто просити знижку, якщо річ не є дорогою: кілька сотень гривень нічого не змінять.

Марія Пірожек

стилістка-консультантка в Kachorovska store


Сьогодні покупці уже перестали соромитися просити знижку. Одного разу клієнт хотів отримати −50% на взуття, хоча оптимальною знижкою буде 10-15%. Знижка 20% і більше − надто велика для магазинів.

Крім того, тут багато чого залежить від самого клієнта. Якщо він спокійно і нормальним тоном пояснить, чому йому варто дати знижку, наприклад у людини ще багато інших покупок, але їй дуже сподобалася ця річ, якщо це виправдано і є логіка, то продавець може трохи зменшити ціну.

Лайфхак

Продавці можуть дати знижку 10-15%. Але знижка 20% і більше буде надто великою.

Найкраще домовлятися про знижку перед святами, коли потік людей великий, адже всі шукають подарунки. Тоді зменшення ціни не сильно вплине на виторг магазину. Тим паче, якщо клієнт купує багато речей, можна зробити більшу знижку.

Часто знижки дають на останні речі з лінійки. Наприклад, коли залишилася остання пара взуття 41-42 розміру. Тоді можна спустити 10-15% від ціни. У такому разі ви обоє у виграші: покупець отримує зі знижкою взуття, яке йому підходить, а магазин продає останню пару, яка довгий час простояла на полиці.

Лайфхак

Знижку можна легше отримати, коли залишилася остання річ з лінійки або є невеликий дефект.

Якщо клієнтові дуже сподобалась річ, але вона має певний дефект, продавець теж може піти на певні поступки. І розмір знижки залежатиме від того, наскільки помітним є цей недолік.

У нашому магазині знижки зафіксовані в єдиній системі: від певної суми купівлі ми даємо картку клієнтові, який отримує гарантовану знижку 10-15%. Також є система знижок для професійних стилістів. Але найкраще для клієнтів − полювати за розпродажами чи сезонними пропозиціями.