У рубриці «Ділова етика» The Village Україна намагатиметься вирішувати суперечливі питання, які виникають у робочому процесі.

Ситуація: Ви намагаєтеся влаштуватися на нову роботу: виконали тестові завдання, пройшли співбесіди й усі етапи відбору. Компанія обіцяє зателефонувати, проте не дотримується обіцянки, а вам залишається лише здогадуватися про відмову. З’ясовуємо, що робити компаніям, якщо кандидат не підійшов на посаду та чи потрібно про це повідомляти.


Марія Богатікова

Журналістка

Улітку я почала шукати роботу спочатку на сайтах, а потім вирішила писати у компанії, у яких хотілося б працювати. З першої компанії мені одразу зателефонували і сказали чесно: вакансій немає, але я їх зацікавила, тому можуть взяти в команду. Для цього виконала пробне завдання, яким вони були задоволені. Проте я отримала ще одне тестове завдання, а згодом ми мали сконтактувати, щоб домовитися про зустріч і співбесіду. Мені довгий час не телефонували. Коли написала в компанію, то мені просто сказали, що зайняті і відпишуть пізніше. Очевидно, що відповіді так і не отримала. Це було дуже неприємно: я зробила все від мене залежне, але мене продовжували ігнорувати. Я б навіть абсолютно адекватно відреагувала на відмову. Важливішим було те, щоб про неї сказали і пояснили ситуацію. Відсутність відповіді після співбесіди – це неповага до іншої людини.


Христина Качмарик

Рекрутерка в ASAP Tech recruiting

Коли компанія вперше пише кандидату, то вже формує його враження про себе. Під час подальшого спілкування рекрутер повинен побудувати міст взаємодовіри. Тому слід пам’ятати, що якщо людина не підійшла на конкретну вакансію за результатами співбесіди, це не є великою проблемою. В ІТ-сфері є достатньо вакансій, тому цьому кандидатові можна підібрати іншу позицію, яка буде максимально відповідати досвіду й бажанням.

Отримувати відмову неприємно, але зворотній зв’язок є корисним для кандидата. Рекрутеру потрібно впевнитися, що людина отримала достатньо інформації після відмови. Необхідно лише враховувати індивідуальні особливості людей, наскільки вони готові сприймати критику і причини відмови.

Не варто тримати людей у підвішеному стані і вселяти надію, якщо вже відомо, що її не беруть на цю посаду. Та навіть коли відповідь компанії ще не відома, слід вийти на контакт і повідомити кандидату, коли може очікувати подальшу інформацію. З професійного погляду ви будуєте свою репутацію, а з людського – не витрачаєте час і ресурси кандидата.


Анна Олексин

HR-менеджерка у KindGeek Software

Відмова після співбесіди – це не зовсім про негатив, а швидше про чесне визнання того, що кандидат не підходить на посаду. Ця чесність найменше, що може дати компанія в обмін на лояльність кандидата. Відсутність відповіді – це й утрата репутації, і демонстрація незрілості організації, яка відмовляє кандидату.

Окрема справа, як компанія повідомляє людей про відмову: це може бути розсилання, якщо кандидатів багато, чи індивідуальний підхід з чітким поясненням причин негативної відповіді. А ще краще рекомендаціями для кандидата, з допомогою яких він зможе знову спробувати свої сили на вакансію.

Для компаній, які поважають себе і дбають про власний бренд, відмова у співпраці – важлива точка контакту. Після цього людина не перестає бути потенційним працівником, просто може претендувати на іншу посаду. Паралельно з цим вона стає рупором компанії для своїх друзів і знайомих. Адже ми схильні довіряти досвіду знайомих нам людей більше аніж будь-кому іншому.


Обкладинка: X&XYZ / Анна Шакун