У рубриці «Ділова етика» The Village Україна намагатиметься розв’язувати суперечливі питання, які виникають у робочому процесі.

Ситуація: у ресторані ви замовили страву, проте вона вам не сподобалася. Ви не знаєте, що відповісти, коли офіціант питає, чи було смачно. З’ясовуємо, що казати, коли не подобається їжа в закладі.


Анастасія Клименко

веброзробниця в Beetroot

Якщо мені не подобається страва в закладі, я скажу офіціантові правду: що забагато цибулі або неякісна моцарела, бо не розплавилася. Нещодавно через месенджер я надіслала закладу фото дуже підгорілої піци, яку ми замовили з собою. Я написала, що сервіс засмучує, але не хочеться залишати негативний відгук на сторінці. Наступного дня ми отримали дві піци та знижкову картку як компенсацію.

Іноді я можу просто не їсти страву, якщо вона мені не подобається. Наприклад, одного разу я спробувала ложку пісного супу і відсунула його на край столу. Офіціантка спитала, чим страва мені не сподобалася, і не внесла суп у рахунок. Зазвичай я більше не повертаюся в такий заклад або пишу відгук у Google, додаю туди фото їжі, яка не смакувала.


Павло Гук

співвласник необістро «Асамблея»

Коли ви незадоволені стравою, краще про це сказати одразу. Багато людей соромиться або думає, що, навіть якщо сказати, нічого не зміниться. Виникає пасивна образа, яка виливається у відгук в соцмережах і гнівні розповіді друзям. Головне – не ображатися одразу у відповідь, а проявити турботу і дізнатися деталі ситуації. Ресторан – це насамперед люди, яким не байдуже, тож чимало ситуацій можна виправити на місці.

Якщо страва не сподобалася гостю, він може її не оплачувати. Ми ставимося до цього з розумінням і часто самі прибираємо страву з чека. Може здатися, що недобросовісні клієнти користуватимуться цим, проте таких насправді менше, ніж звикли думати. Варто дізнатися причину, чому гостям не подобається страва. Буває, що з їжею все добре, просто очікування чи смаки гостя не збіглися з тим, що він отримав. Треба пам'ятати, що про смаки не сперечаються, і не нав'язувати гостю страви. А постаратися запропонувати те, що підійде йому найкраще.


Олесь Болобон

Пивний сомельє

Офіціанти питають, чи сподобалася страва, бо так можна дізнатися багато корисної інформації. Наприклад, якщо ресторан недавно відкрили, то не зрозуміло, подобається відвідувачам меню чи ні. За відгуками можна скоригувати меню, змінити вигляд страви та подачу. Адже головне, щоб клієнтові подобався кінцевий продукт. Крім того, завдяки відгукам можна зрозуміти, чи правильно і смачно готує кухар, чи стежать за подачею. Наприклад, у страву забули покласти мікрогрін, який завжди подають зі стейком, а постійний відвідувач часто замовляє його на вечерю і помічає помилку. Можливо, су-шеф чи офіціант не звернув уваги на таку дрібницю, але для клієнта така ситуація неприємна.

Про несмачну їжу потрібно говорити офіціантові прямо: наприклад, якщо вона була не так приготована, пересолена чи пересмажена. Незадоволеним клієнтам зазвичай приносять «комплімент» і прибирають несмачну страву з чека, адже ресторани цінують свою репутацію та йдуть на поступки гостям.