У рубриці «Ділова етика» The Village Україна намагатиметься вирішувати суперечливі питання, які виникають у робочому процесі. Раніше ми з’ясовували, як довго у закладі можна сидіти з ноутбуком, чи можна не залишати чайові, чи коректно телефонувати незнайомим людям і що робити, коли тебе хантять. У новій публікації – розділення чека під час групового обіду в закладах.

Влада Діордійчук


модель

‌Я не відчуваю якоїсь незручності, якщо кожен у компанії порахує те, що замовляв. За моїми спостереженнями, для друзів це також не є проблемою. Але, звичайно, дуже комфортно, коли заклад ділить рахунок і ти можеш продовжувати спілкуватися замість складання своїх замовлених позицій.

Але, зізнатися, в такому випадку я все ж пробігаю оком. Бо зазвичай ділять по гостях неправильно. Буває, коли просиш поділити за гостями, офіціанти відмовляють, посилаючись на те, що треба було попередити. Але зараз нема проблем, якщо навіть у всіх банківські картки: платить один, а інші за 5 секунд скидають йому на картку. До речі, дуже класно, що жодного разу не стикалися з проблемою залишити чайові карткою.

Діана Ремізовська


комунікаційниця, кураторка практичної школи комунікацій Bazilik

‌Не бачу нічого поганого в тому, щоб кожен розраховувався за себе. Проте в більшості українських закладів це, на жаль, перетворюється на справжній колапс: працівники не можуть або не хочуть розбивати рахунок за гостями; не вдається сплатити частину карткою, частину готівкою; в чеку позиції, яких було кілька, вказані одразу загальною сумою, тобто треба ділити її на кількість, щоб зрозуміти, скільки коштує одна страва, і таке інше.

Мені погано даються калькуляції, тому, якщо треба порахувати, хто скільки винен, зазвичай це роблю не я. Але найчастіше в таких ситуаціях хтось один платить за всіх, а потім інші віддають йому готівку або переказують потрібну суму на картку. Бо з великою кількістю людей за столом, позицій у рахунку та форм оплати це все може надовго затягнутися, а часу нерідко бракує.

Щоб уникнути незручностей з близькими друзями, ми останнім часом замовляємо не окремі страви, а кілька різних на так званий загальний стіл, а ще пляшку вина на всіх, якщо вирішуємо пити вино. Наприкінці вечері без проблем шеримо чек порівну. Звісно, крім вина – для тих, хто не п’є. Якщо ж йдеться про щось символічне на кшталт горнятка кави, залюбки пригощаю співрозмовника, якщо я запрошувала на зустріч.

Олександр Орлов


адміністратор ресторану Grano («Ресторани Гусовських»)

‌Компанія «Ресторани Гусовських» у всіх закладах працює з найновішою версією системи ресторанного обліку R-Keeper. Серед її функцій – можливість розділити рахунок на прохання гостя. Це може зробити і офіціант, і адміністратор.

Коли йдеться про компанію з восьми-десяти людей, то ідеальний сценарій – якщо вони заздалегідь проговорюють, що хотіли б отримати не загальний чек, а на кожного гостя. Та якщо це не проговорюється раніше, звичайно, ми також без питань розділяємо рахунок. Є можливість скасувати загальний чек, натомість запропонувати гостям окремі рахунки. Водночас кожен може обрати й спосіб оплати – готівкою чи карткою.

Як встановити, хто що замовляв? Це відповідальність офіціанта, він повинен це пам’ятати. У наших закладах із цим проблеми немає.

Ігор Сухомлин


ресторатор («Чашка», Mimosa Brooklyn Pizza, «Балувана Галя»)

Я розумію, що процес розподілу чека може бути зайвою складністю. Нещодавно я сам сидів із компанією у закладі, і загальний рахунок урешті довелося ділити на всіх.

Ще в 2012 році, коли ми запускали «Чашку», то підключили управлінську систему Iiko, яку після цього інтегрували у всі наші заклади. Цей сервіс передбачає автоматичне розподілення чеків за замовленнями різних гостей. Тобто, коли офіціант приносить рахунок, гість одразу бачить, що замовляв він. Функція викликала позитивну реакцію у відвідувачів: не треба ділити чеки і згадувати, хто скільки з’їв і випив. Зробили та забули – тепер ця функція діє за замовчуванням.

Ілюстрації: giphy