Бізнес«Тіндер для бізнесу»: як працює нова соцмережа для підприємців
Платформа для тих, хто шукає допомоги й тих, хто може допомогти
Щоб пришвидшити розвиток малого та середнього бізнесу в Україні, запустили онлайн-платформу Merezha. Це розробка української креативної діджитал-агенції ISD Group, яка перемогла в тендері від Європейського банку реконструкції і розвитку (ЄБРР) на реалізацію проєкту. Merezha покликана допомогти українським підприємствам середньої ланки вийти на новий рівень через залучення бізнес-експертів і консультантів. Гроші на проєкт виділяє Євросоюз.
Віктор Шкурба, засновник і креативний директор ISD Group, розповів The Village Україна, як Merezha може допомогти українським підприємцям стати успішнішими.
Що таке Merezha та як це працює
Merezha – онлайн-платформа, де реєструються підприємці зі сфери малого та середнього бізнесу [від 10 до 250 працівників] та експерти з маркетингу, фінансів, IT, бізнес-стратегій, інвестицій. Замість резюме експерти залишають 20-секундні відео. Підприємець за тегами обирає, яку проблему хоче розв’язати, а платформа пропонує йому консультантів за цим запитом.
«Фактично, ми створили так званий «Тіндер» для бізнесу. Якщо експерт зацікавив – ти обираєш його, якщо ні – свайпаєш далі. Адже в отриманні персональної експертизи важлива хімія. Важливо, щоб людина, яка тобі щось радить, розмовляла зрозумілою тобі мовою. У Merezha підприємець за 3 хвилини може переглянути 8–10 експертів. І зрозуміти, від кого цікаво отримати інформацію, а від кого – ні. Не треба витрачати день чи два на конференції – обираєш тих експертів, з якими у тебе match», – пояснює Шкурба.
Після вибору експерта Merezha пропонує низку івентів і реалізованих проєктів, що відповідають бізнес-задачам підприємця. На прикладі кейсів підприємець розуміє, як краще розв’язувати свою проблему, у чому її суть. А вже потім іде до експерта з конкретним запитом.
«Інформації в інтернеті дуже багато, але вона вся розкидана й потрібно багато часу, щоб у всьому розібратися. Merezha – перший ресурс в Україні, який буде впорядковувати та релевантно видавати персоналізовану інформацію у вигляді реалізованих проєктів, кейсів інших компаній», – додає директор ISD Group.
Для кого платформа
Бізнес
На платформі вже зареєструвалися понад 1500 бізнесів. Проєкт запущено для тих, хто хоче розширювати власний бізнес.
«Коли ти пройшов перший етап – ти хочеш розвиватися далі. Але не знаєш як. Наприклад, виробник трансформаторів виготовляє і продає 100 трансформаторів на місяць. Хоче більше, але не знає, як досягти. Або ж виробник меду – виготовляє понад 20 тонн меду на місяць. Хоче виходити на інші ринки чи закордон. Та не знає, як це правильно зробити», – каже Шкурба.
Експерти
Експерти мають пройти верифікацію ЄБРР і записати відеоролик власної експертизи. Тільки тоді вони можуть надавати послуги. Заявки подали понад 700 фахівців, верифікували наразі – понад сотню. Найбільш популярні сфери – це маркетинг та IT-технології.
Роман Гавриш
засновник Aimbulance
17 років досвіду, допомагає розвивати бізнеси та маркетингові компетенції їхніх власників, лектор і ведучий навчальних програм у Києво-Могилянській бізнес-школі та ЄБРР.
Євген Кудрявченко
керуючий партнер Vintage Web Production
14 років досвіду, створює вебрішення для бізнесу. Викладає психологію користувачів в онлайні, digital-стратегію та тренди веброзробки. Має досвід співпраці з ЄБРР, GIZ.
Михайло Траверсе
стратегічний директор ISD Group
Маркетолог, стратег і підприємець. 13 років досвіду у створенні та реалізації комунікаційних і бренд-стратегій для міжнародних та українських брендів. Клієнти: NIVEA, Huggies, Kotex, Моршинська, Vodafone.
Юлія Плієва
Apple Consulting
Фахівець у галузі маркетингу і продажів, членкиня Aspen-спільноти в Україні. Працювала в консалтинговій компанії Dr. Wieselhuber & Partner GmbH (Мюнхен). Переможниця Міжнародного конкурсу «Підприємець року в Україні 2007».
Навіщо запустили
«Малий і середній бізнес в Україні часто перебуває на тому етапі, коли не розуміє, що з ними відбувається. Але він хоче розвиватися, та не знає, як сформулювати запит. Це буде завданням Merezha. Платформа допомагатиме бізнесу розуміти, що йому потрібно», – розповідає Шкурба.
ISD Group дослідила, що шлях підприємця до особистої взаємодії з експертом може складати до 7 років. Merezha покликана пришвидшити цей шлях. «Багато компаній не доживають до того моменту, коли отримують потрібний досвід. У бізнеса постійно якісь кризи, складнощі. І якщо 7 років намагатися зрозуміти, що в тебе болить, то ти можеш уже померти до того часу», – додає він.
Із запуском Merezha хочуть перевести в онлайн бізнес-процеси, які відбуваються зараз. ЄБРР щороку опрацьовує приблизно 400 заявок від малого й середнього бізнесу на пошук експертів і реалізацію проєктів – лише 120 організацій проходять усі етапи. Мета Merezha – суттєво збільшити кількість таких компаній.
Проєкт має на меті також збільшити кількість надійних експертів і підвищити загальний рівень консалтингу. «В Україні експертом може стати практично кожен, навіть без профільної освіти. А якісні фахівці малопомітні. Водночас у США бізнес-експерт має відповідний сертифікат і багато років досвіду», – каже Шкурба.
Що далі
Зараз платформа влаштовує zoom-конференції, де експерти безкоштовно діляться своєю експертизою. Також раз на два дні влаштовують антикризові та стратегічні сесії, надають менторський супровід. Планують організувати онлайн-спільноти та онлайн майстер-класи для допомоги підприємцям, бізнес яких зазнав втрат під час карантину.
У майбутньому на платформі планують запуск інших послуг, зокрема – участь у донорських програмах і можливість отримання грантів на розвиток із залученням експертизи. Наприклад, оплата послуг консультанта на суму в декілька тисяч доларів для певної сфери бізнесу чи певного регіону.
Планують надати доступ й іншим учасникам ринку: бізнес-асоціаціям, акселераторам, постачальникам грантів. Очікують, що Merezha залучатиме до 30 тисяч користувачів щомісяця.