БізнесIKEA змінює локацію на Blockbuster Mall. Усе, що відомо про запуск
Де буде перший магазин, що там продаватимуть, якого він буде формату та що це означає
Де розмістять київський city store IKEA?
Перший в Україні магазин IKEA відкриють у торговому центрі Blockbuster Mall на проспекті Степана Бандери. Про це The Village Україна стало відомо з власних джерел. Інформацію підтверджують також два джерела «НВ Бізнес».
Представники IKEA поки не підтверджують і не спростовують цю інформацію. «Ми будемо готові повідомити більш детальну інформацію щодо місця розташування вже найближчим часом», – відповіли вони The Village Україна.
Раніше повідомляли, що першим мав стати магазин IKEA в Ocean Mall на Либідській, а другим – IKEA у Lesnaya Mall на Броварському проспекті.
Хто відповідає за українську IKEA?
IKEA в Україні належатиме до підрозділу IKEA South-East Europe. Україна стане п’ятою країною цього регіонального представництва – поруч із Хорватією, Словенією, Сербію та Румунією. Головний офіс IKEA у Південно-Східній Європі розміщений у Белграді. Регіональним ритейл-менеджером IKEA в Україні буде Флоріан Меллє. Директор IKEA Retail Ukraine почав працювати у компанії в 2013 році на посаді заступника директора магазину IKEA Evry в Парижі.
Коли відкриють перший магазин IKEA в Україні?
«ІКЕА планує відкрити свій перший магазин нового міського формату в Києві до кінця 2019 року», – розповідають у компанії. За інформацією The Village Україна, відкриття планують на грудень.
Для українського ринку в компанії почали шукати працівників ще у липні 2018 року. А в липні 2019-го оголосили про відкриття ще 100 вакансій.
Що таке формат city store?
Київський city store IKEA має стати другим магазином цього формату у світі. Перший такий відкрили в Парижі у травні 2019 року.
У компанії просять не називати схожі простори «малими IKEA». Все ще йдеться про магазини площею тисячі квадратних метрів.
Чому в Києві відкривають саме city store, а не традиційний великий формат IKEA?
IKEA кажуть про амбіцію «бути ближчими до сучасних споживачів та їхніх звичок». У цьому випадку йдеться передусім про людей, які живуть у центральній частині міст, не водять машину та хочуть швидшого досвіду взаємодії.
Глобальний підхід до продажів у компанії називають «мультиканальною трансформацією», яка мала б дати покупцям можливість взаємодіяти з IKEA там і тоді, коли це зручніше.
Як саме? Якщо хочеш швидко обрати товари онлайн та отримати їх вдома менш як за 24 години – купуєш онлайн. Хочеш отримати їх раніше – їдеш у найближчий pick-up point.
Якщо хочеш купити кілька речей, але перед цим мусиш побачити їх наживо – їдеш у найближчий city store.
Великі заміські магазини (цей формат називають blue-box) лишаються для тих, кому потрібне натхнення, хто має авто та готовий кілька годин провести, гуляючи магазином.
Тобто йдеться не лише про вихід на український ринок, а й зміну загального підходу до розвитку компанії у світі. Це глобальна трансформація, а не ситуативне рішення, кажуть в IKEA.
Міський магазин обрали ще й тому, що це більш гнучкий формат, який можна відкрити швидше, ніж традиційні формати IKEA – blue-box.
Чи зникнуть традиційні великі заміські IKEA?
Традиційний blue-box формат нікуди не подінеться – ці магазини все одно лишатимуться ключовими для компанії. Проте їх трансформуватимуть у «простори для натхнення», і, не менш важливо, великі заміські магазини бренду будуть переймати функції логістичних центрів.
Що продаватимуть у першому українському магазині?
У першому українському магазині продаватимуть близько 6 100 продуктів бренду. Це близько 70% від загальної лінійки. Всі інші товари з каталогу також будуть доступні в Україні, але вже для замовлення онлайн.
Які ще формати відкриватимуть в Україні?
Медіа вже повідомляли про намір IKEA відкрити у Києві чотири пункти видачі онлайн-замовлень. «Ми починаємо з магазину міського формату в Києві, тим часом вивчаємо ринок та оцінюємо, як рухатимемось далі. З розширенням продажів з’являтимуться пункти отримання замовлених товарів, але вони жодним чином не стануть заміною для магазинів міського формату IKEA», – розповідають в IKEA.
Як IKEA працює в інших країнах регіону?
Наприклад, у Румунії є лише один магазин IKEA. Але це не заважає Румунії входити у п’ятірку країн з найвищими темпами зростання комерційних показників IKEA, зокрема за показниками продажів онлайн.
Трансформації роботи бренду на ринку мали такий вигляд: 12 років тому в країні відкрили перший великий формат, згодом дали можливість онлайн-замовлень.
Наступним етапом стали відкриття гнучких форматів – pick-up points, де можна забрати попередньо замовлені товари (і це швидше за доставку додому), чи кухонних pop-up магазинів, де можна сформувати дизайн власної кухні. Перший кухонний pop-up відкрили навіть не в Бухаресті, а у місті Клуж, що в центрі країни.
Зараз у Румунії готуються відкрити ще один великий blue-box. Новий магазин стане найбільшим у Південно-Східній Європі.
Що станеться з тими, хто вже продає товари IKEA в Україні, але робить це неофіційно?
Бізнес-модель магазинів, які займаються перепродажем IKEA в Україні, побудована на тому, що товари купують у магазинах сусідніх країн – до української ціни додається вартість перевезення товарів в Україну та власний прибуток продавця.
IKEA вийде на ринок з власними базовими цінами – обіцяють найнижчі виправдані ціни. Тому в роботі перекупників просто не буде сенсу, впевнені у компанії. Цей бізнес миттю втратить привабливість.
В аспекті захисту прав інтелектуальної власності бренду в IKEA сподіваються на українських чиновників та законодавство.
ФОто: IKEA