БізнесРік в українській рекламі
«У 2017-му реклама дивилася людям в очі і говорила однією мовою»
The Village Україна підбиває підсумки року в українській рекламі.
Анже Єреб
виконавчий креативний директор рекламної агенції BBDO Ukraine
Ми нарешті можемо побачити більше реклами, яка апелює до емоцій. Рано чи пізно це повинно було відбутися в Україні. Незважаючи на те, що наука довела це понад двадцять років тому: навіть найбільш обдуманими рішеннями керують емоції. Деякі місцеві рекламодавці все одно вважають, що має бути присутній якийсь здоровий сенс чи раціо.
Можна сказати, що Україна зараз «оцифровується». І хотілося би мудрувати про VR, AR та ще якийсь суперновий R. Але поки економіка не зросте – іграшок у кампаніях буде небагато. Саме тому бюджетів тільки на простий діджитал і вистачає.
Також досі відчувається негативна тенденція ринку, який ще не почав відновлюватися. Коли люди більше зароблятимуть – будуть більше витрачати, а тоді й буде більше хорошої реклами.
Кейси:
HR-кампанія для «Сільпо»
Кампанія «Зізнайся – ти хочеш Lexus»
2018 рік в українській рекламі буде яскравим. Як і кожен рік у рекламі. Незважаючи на те, що в «ефірі» ми часто бачимо «унилу» рекламу – повірте, портфоліо людей набагато багатше і цікавіше. Шкода, не всі хороші ідеї доживають до реалізації.
Світлана Лобанова
креативна директорка Smartica/Skykillers
У digital-комунікаціях тренди настільки швидкоплинні, що тяжко згадати, які були у фаворитах три місяці тому, не кажучи вже протягом року. Падав «Вконтакте», зріс Bitcoin, контент ставав королем, чат-бот із прориву перетворювався в класику.
Кейси:
Цього року ми боролися зі шкільним булінгом
серією преролів для юної аудиторії
соціальним експериментом у ТРЦ
онлайн WOM-кампанією для батьків
У 2018 році ми побачимо більше 15-ти і 30-секундних анімаційних та відеороликів замість тонн тексту. Передивимося підхід до навігації, можливо, у бік голосових інтерфейсів і ще більшого спрощення та нативності шляху користувача. І дуже сподіваюся, що допоможемо аудиторії зробити кілька впевнених кроків до звичності життя у цифровому світі – з blockchain'ом та machine learning'ом.
Оксана Капранова
арт-директорка THINKMcCANN
Українська реклама цього року почула і побачила своїх споживачів. Абстрактне, пафосне і загальне відходить – у 2017-му реклама дивилася людям в очі і говорила однією мовою. Бо люди сидять у фейсбуках, дивляться той самий YouTube і серіали, гуляють тими ж вулицями, що і рекламники. Ми розібрались у собі – і реклама заговорила чесніше.
Кейси
влог Seth&Riley’s Garage
Ми зробили лимонний влог для Seth&Riley’s Garage. Троє пацанів знімали пранки і челенджі з лимонами. Головними героями відео стали Дімон, Женьок і Санямба. Хлопці грали самих себе – стібалися один з одного, жартували і реально гнали. Не було прописаного тексту, був Garage, вісім ящиків лимонів і троє пацанів.
Mastercard Priсeless Surprise з Джамалою
А ще ми зняли з Mastercard Україна Priсeless Surprise, у якому дивували прекрасну дівчину Марину Штепку. Марина є просто неймовірною фанаткою Джамали. Вона знає напам’ять усі її пісні і дивилась усі ефіри. Ми знайшли її через соцмережі. Прикриваючись документальним кіно, ми передали Марині лист від Джамали і запрошення на прем’єру кліпу. Від її захвату мурашки бігали тілом. А коли на презентації, замість кліпу, частина стіни від’їхала і Джамала привітала її особисто, Марина була така щаслива, що майже весь час плакала. А ми плакали разом з нею – бо коли береш участь у здійсненні мрії, це справді безцінно.
Наталія Тачинська
Креативна директорка та digital-продюсерка ISD Group
Незмінний тренд української реклами – наздоганяти міжнародну планку крутості. У цьому контексті хочеться привітати і відзначити досягнення нашого ринку за рік.
зібрали відмінний врожай на топових світових фестивалях: ADC*E, EPICA, Ciclope, AdBlackSea, Eurobest, Golden Drum та Канн;
web-продакшн Vintage потрапив у дві номінації від профільної платформи Awwwards: агентство року і мобільний сайт року;
ADC*UA (українське представництво європейського клубу арт-директорів) готує «молодих левів» у максимально наближених до реальності умовах: 10 команд, доба на створення ідеї за брифом, і так кілька разів. У результаті молоді креативні пари зможуть спробувати свої сили на Каннському рекламному фестивалі, після подібних тренувань та із ще більшою впевненістю.
Кейси
ISD Group тим часом продовжує боротися з головним болем за допомогою високоточного таргетингу і запускає марсохід разом з амстердамськими Wieden & Kennedy в ролі креативного продакшену.
високоточний таргетинг Nurofen
марсохід Wieden & Kennedy
Як рекламний діджитал-адепт дуже сподіваюся на ще більшу кількість інноваційних проектів. Чат-ботів в українській рекламі ми вже непомітно пережили. Було б кльово побачити, наприклад, AR та machine learning, виправдано та яскраво застосовані до українських клієнтів.