БізнесТехнопарк UNIT City: Що запускають Бахматов і Яковер
Керівники і резиденти інноваційного парку розповідають про запуск і амбіції
На території колишнього Київського мотоциклетного заводу відкрили технопарк UNIT City. Ініціював створення парку мільйонер Василь Хмельницький. Він обіцяє вкласти у проект 200 мільйонів доларів. Нині запустили першу частину технопарку. Повноцінне відкриття відбудеться восени 2017 року. The Village Україна запитує про проект у його керівників і перших резидентів.
Максим Бахматов і Максим Яковер, керуючі партнери UNIT
Коли ми говоримо про стартапи та технології, йдеться не лише про Кремнієву долину. Це вже і Берлін, і Лондон. Це Ірландія і Ізраїль. І в Україні теж є всі передумови для створення такої території. Є всі засади для того, щоб зробити Київ хабом номер один у Європі. Для цього потрібна правильна інфраструктура і певна «точка входу».
Такі технопарки стимулюють розвиток, дозволяють рости еко-системі і тому, що ми називаємо креативною економікою. Нині ми оголошуємо про відкриття першої частини такого інноваційного парку.
Ми розуміємо: в українській економіці є дуже великий запит на інновації. Але, на жаль, немає методології і корпоративної культури.
Мова йде не лише про ІТ. Потенційними клієнтами ми бачимо компанії із усіх креативних секторів економіки. Ми побудуємо дім для їхніх інноваційних підрозділів, з необхідним середовищем, інфраструктурою і сервісом, для розвитку необхідних корпоративних інновацій.
Відкриття парку ми розпочали зі створення освітньої платформи UNIT Factory. Вона відбирає найбільш талановиту молодь, дає їй освіту за найкращою в світі методикою. Крім нашої, таких шкіл у світі лише чотири. І всі компанії-резиденти парку отримають доступ до цих талантів.
Уже в квітні відкриються перші лабораторії. У наступні шість місяців запустяться акселератори, кілька коворкінгів, кілька нових інноваційних хабів. Протягом наступних дванадцяти місяців ми побудуємо чотири нові бізнес-кампуси загальною площею в понад 30 тисяч квадратних метрів.
Це лише перша частина. Це тизер, ми привідкриваємо лаштунки. Повномасштабне відкриття парку відбудеться восени. За наступні півроку ми підготуємо багато цікавих анонсів. Ми запрошуємо вас будувати цей проект разом.
Ми освітня ініціатива, в якій усе не так. Ми мислимо басейнами – інтенсивним зануренням у матеріал. Наш освітній процес ґейміфікований. Як у грі, ми переходимо з рівня на рівень. Ми працюємо цілодобово. У нас немає ані свят, ані вихідних. Немає ні семестрів, ні сесій, ні канікул. Але наші студенти мають право зробити собі канікули тоді, коли хочуть.
Нам говорили, що це в Україні не спрацює. Згадували про менталітет. Та ми раді спростувати цей міф. Раді, що тепер можемо сказати: проблема не в нашому менталітеті, а в умовах. Ми вже перевірили цю систему – вона працює.
Цього року ми приймемо ще 500 студентів. Тобто вже восени тут буде вулик із 800 студентів.
У світі подібні школи можна перерахувати на пальцях однієї руки. Ми третя за розміром школа в світі. Київ виглядає вельми привабливо. Крім того, він доступний. Тому ми раді будемо привітати іноземних студентів. Завдання, врешті, ми даємо англійською мовою.
Ми усвідомлюємо, що світ діджиталізується, розмиваються межі індустрій і галузей. Тому восени ми плануємо почати залучати студентів до дисциплінарних проектів.
Три роки тому на прилавках глобального AppleStore з’явився перший український продукт. Проект потрапив на Kickstarter. Там його підтримали тисячі людей. Цей продукт – багатофункціональний спалах iblazr. Зараз він продається в понад 40 країнах світу. Ми працюємо на основних ринках Європи, США і Близького Сходу. Наші партнери – великі рітейлери BestBuy, Amazon і Apple Store.
iblazr став наріжним каменем розвитку компанії. Зараз у нас працює 25 людей. Наш головний офіс – у Києві. Центр виробництва і логістики розташовано в Китаї. Офіс продажу ми відкрили в Нью-Йорку. Завдяки старанню команди, три роки тому iblazr отримав звання найбільш проривної розробки за версією Міжнародної виставки побутової техніки.
Ми генеруємо ідеї, перевіряємо їх і швидко намагаємося запустити у виробництво через краудфандингові майданчики Kickstarter i IndieGoGo. Якщо ми бачимо у продукті сенс, якщо бачимо попит на нього, то дуже швидко розгортаємо виробництво і через свої маркетингові мережі та канали продажу запускаємо продукти.
Цьогоріч ми презентуємо одразу три нові продукти. Це безпроводові навушники AirPhones. Це трекер часу Soul і розумна система поливання кімнатних рослин Grovio.
Ми вже довели, що створювати продукти в Україні і продавати їх у всьому світі – хоч складно, але цілком реально. Зараз ми ділимося своїми знаннями. Ми хочемо, щоб таких компаній в Україні було більше. Компаній, які будуть конкурувати і з нами, і з лідерами ринку на світовій арені.